برنامه های ویژه فرهنگی واحد در محرم
بچه های دانشگاه آزاد دماوند
حقوق.علمی.داستان.خبر و.....

وی با اشاره به تعریف جنگ نرم بیان داشتند که تعابیری که از جنگ نرم می شود عبارتند از: انقلاب نرم،عملیات روانی و انقلاب رنگین.  
  
استاد گروه حقوق واحد دماوند با اشاره به تحولاتی که بعد از رحلت رسول الله در جامعه اسلامی اتفاق افتاد با اشاره به جریان سقیفه این موضوع را نوعی جنگ نرم دانستند و اشاره داشتند که شکل گیری سقیفه به واسطه غبارآلود کردن فضا توسط انصار بود ولی نتیجه به نفع مهاجرین رقم خورد که در این فضا خلافت جای امامت را گرفت.

همچنین با اشاره به فضای ایجاد شده در شام بر علیه امام علی(ع) و امام حسن مجتبی (ع) که توسط معاویه صورت پذیرفت اذعان نمودند که ماحصل این جنگ نرم زمینه سازی جهت جریان شکل گیری عاشورا و شهادت اباعبداله الحسین (ع) در کربلا توسط کوفیان بودکه خود را جزء شیعیان علی ابن ابی طالب(ع) می دانستند.




برنامه های فرهنگی واحد دماوند همه روزه در 2نوبت صبح و ظهر ادامه دارد.در روز دوم محرم نیز حجت الاسلام و المسلمین صدیقی به ایراد سخن پرداختند.

شباهت امام حسین (ع) با قرآن کریم

همزمان با روز چهارم محرم برنامه های دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند از ساعت 20/7 صبح با قرائت زیارت عاشورا و مداحی مداحان اهل بیت آغاز گردید.

در ادامه بعد از نماز ظهر و عصر،حجت الاسلام والمسلمین علاء الدینی امام جمعه شهر دماوند به ایراد سخن در موضوع شباهت امام حسین (ع) با قرآن کریم پرداخت.

وی با مثالهایی اززندگی وسیره ائمه اطهار،امامان را الگوهای عملی قرآن دانست که می توان در مسائل مختلف به آنها رجوع کرد.

امام جمعه دماوند اولین شباهت امام حسین (ع) با قرآن را جامع و همه گیر بودن دانست و اظهار داشت:مبانی قرآن برای زمان خاصی نیست و جامع و همه گیر است و قیام ونهضت امام نیز اینگونه است و مربوط به زمان ومکان خاصی نمی باشد و نهضت جهانی او همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علاءالدینی در ادامه بیان داشت:قرآن با فطرت انسان سروکار دارد و پیام قیام امام هم توجه به عدالت و آزادگی است که با فطرت انسانها مطابقت دارد.

بررسی شعارهای عاشورا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند

برنامه های دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند درروز پنجم محرم از ساعت 20/7 صبح با قرائت زیارت عاشورا و مداحی مداحان اهل بیت ادامه پیدا کرد.

در ادامه بعد از نماز ظهر و عصر،مومنی از اساتید گروه معارف واحد دماوند به ایراد سخن در موضوع شعارهای عاشورا پرداخت.

وی اذعان داشت:امام حسین (ع)در تمامی مراحل ومقاطع حساس به ایراد سخن و هدایت امت می پرداخت و با همه اتمام حجت می کرد.این روند تا روز عاشورا ادامه پیداکرد که به صورت جملات کوتاه و کوبنده همگان را هدایت  می کرد.

مومنی در ادامه ضمن اشاره به شعارهای مهم عاشورا نظیر هیهات من الذله این شعار را جهان شمول دانست و گفت:بزرگانی همچون امام خمینی(ره) در ایران و یا افرادی همچون گاندی در هند با توجه به این شعارها و درس گرفتن از قیام امام حسین(ع) توانستند موفق شوند.

وی در پایان توجه به مقوله امر به معروف ونهی ازمنکر را از واجبات دنیای امروز دانست.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 197
بازدید کل : 266869
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1